بیش از چند دهه از ظهور ایمیل مارکتینگ برای بازاریابی و برندینگ میگذرد. اما هنوز متدهای روز ایمیل مارکتینگ، یک راه قابل اعتماد و موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه است. متدهای روز ایمیل مارکتینگ، همواره جهت بیشترین تاثیرگذاری بر روی مخاطب با هدف افزایش نرخ فروش و رشد برندینگ، دائما در حال بهروز رسانی هستند.
با ظهور پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و سایر کانالهای بازاریابی دیجیتال، متدهای روز ایمیل مارکتینگ، به عنوان یکی از محبوبترین و مقرون بهصرفهترین روشها برای دستیابی به مخاطبان گستره، شناخته شده است. در این مقاله، برخی از جدیدترین متدهای روز ایمیل مارکتینگ که میتواند به شما در افزایش فروش و رشد کسبوکارتان کمک کند را معرفی می کنیم.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ایمیلی نوعی از بازاریابی دیجیتال است که شامل ارسال پیامهای تبلیغاتی یا آموزنده برای مخاطبان هدف از طریق ایمیل است. از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، میتوان برای تبلیغ محصولات یا خدمات، آموزش مشتریان در مورد یک شرکت یا صنعت، اشتراکگذاری اخبار یا بهروز رسانیها، ایجاد آگاهی از برند، تقویت وفاداری مشتری و غیره استفاده کرد.
در عصر دیجیتال امروزی، ایمیل مارکتینگ یک ابزار ضروری برای کسبوکارها با هر اندازه و سابقه کاری که دارند، میباشد. چراکه متدهای روز ایمیل مارکتینگ، یک راه مقرون بهصرفه برای دستیابی به مخاطبان زیاد و در بازهی نسبتا کوتاه است. همچنین استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ تاثیر بسیار مثبتی روی برندسازی دیجیتال یا دیجیتال برندینگ میگذارد.
بازاریابی ایمیلی سازمانها را قادر میسازد تا با مشتریان و مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنند، محصولات یا خدمات خود را تبلیغ و آگاهی از برند را ایجاد کنند. استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، خصوصا در کمپینهای ایمیل مارکتینگ، به شرکتها کمک می کند تا در بازهی زمانی کوتاه، به مشتریان بالقوهی خود دست یابند و اهداف دیجیتالی خود را محقق سازند.
در یک تعریف ساده، کمپین ایمیل مارکتینگ، مجموعهای از اهداف و برنامههایی است که برای پیشرفت در برندسازی و افزایش تعداد مشتریان، با استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ و به واسطهی ارسال ایمیلهای هدفمند، صورت میگیرد. یک کمپین بازاریابی ایمیلی موثر معمولاً شامل ایجاد یک لیست ایمیل هدفمند، ایجاد محتوای جذاب و خطوط موضوعی، تقسیمبندی مخاطبان بر اساس علایق و رفتارهایشان و ردیابی معیارهایی مانند نرخ بازدید، نرخ کلیک و غیره است.
مزایای ایمیل مارکتینگ
1.مقرون بهصرفه بودن
بازاریابی ایمیلی روشی مقرون بهصرفه در مقایسه با کانالهای بازاریابی سنتی مانند تلویزیون، رادیو یا رسانههای چاپی مانند مجلات، روزنامهها و غیره است. کسبوکارها میتوانند بدون پرداخت هزینه، صرفا با استفادهی اصولی از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، تبلیغات مناسبی برای برند خود ایجاد و با استفاده از ایمیل، آنها را به مخاطبان هدف خود، ارسال کنند.
همچنین استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ به دلیل بازگشت نرخ سرمایه به صورت چشمگیر، برای اکثر کسبوکارهای دیجیتالی بسیار محبوب است و دائما مورد استفاده قرار میگیرد. در دنیای دیجیتالی امروز، همواره روشهای مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که استفاده از هر یک از آنها نیاز به صرف سرمایه و پرداخت هزینههای مختص به خود را، دارد.
استفاده از بازایابی ایمیلی و متدهای روز ایمیل مارکتینگ، منجر به بازگشت بیشترین نرخ سرمایه، در میان سایر روشهای بازاریابی دیجیتال میباشد. بنابراین مورد توجه کسبوکارهای دیجیتالی بسیار زیادی قرار گرفته و روزانه حجم بالایی از ایمیلهای تبلیغاتی با اهداف و موضوعات مختلف، در بستر گوگل یا سایر موتورهای جستوجو، ارسال میشود.
2.بازاریابی هدفمند
ایمیل مارکتینگ، به کسبوکارها اجازه میدهد تا گروههای خاصی از افراد را بر اساس علایق، جنسیت، منطقهی جغرافیایی و غیره انتخاب و مورد هدف قرار دهند. این هدفگذاری میتواند به نرخ تعامل بالاتر و نتایج بهتر منجر شود. چراکه با جداسازی مخاطبان هدف و استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، شما میتوانید پیام خود را به آن دسته از افرادی که نیازمند خدمات یا محصولات شما هستند، بهطور مستقیم انتقال دهید.
3.ارائه نتایج قابل اندازهگیری
بازاریابی ایمیلی نتایج قابل اندازهگیری از جمله نرخ بازدید، نرخ کلیک و نرخ تبدیل را ارائه میدهد. این معیارها به کسبوکارها کمک میکند تا کمپینهای خود را برای عملکرد بهتر بهینه کنند. در نتیجه میتوان گفت ایمیل مارکتینگ، یکی از بهترین روشها برای تحلیل رفتار مشتریان و یا مصرفکنندگان میباشد که با استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، شما میتوانید اثر بخشی ایمیلهای ارسالی به مشتریان هدفتان را بهبود و افزایش دهید.
4.امکان افزایش ترافیک
استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، یکی از بهترین روشها برای هدایت ترافیک به وبسایت یا وبلاگ شماست. در صورتی که در انتهای ایمیل از جملات مناسب و استراتژی اصولی برای فراخوانی مخاطبانتان استفاده کنید، میتوانید با قرار دادن لینک مستقیم به وبسایت یا مطلبی خاص در وبسایتتان، حجم زیادی از مخاطبان هدف را به سایت خود هدایت کنید.
همین عامل باعث بالا رفتن نرخ بازدید و تعامل افراد در وبسایت شما میشود. همانطور که میدانید نرخ بازدید و تعامل از نکات مهم سئو 2023 برای رسیدن به رتبهی بالاتر میباشد و پس از شناسایی این عامل توسط الگوریتمهای گوگل، رتبهی سایت شما افزایش مییابد.
5.اشتراکگذاری آسان
محتوای ایمیل به راحتی قابل ارسال یا اشتراکگذاری با دیگران است و به پیام شما اجازه میدهد به طور ارگانیک به مخاطبان بیشتری برسد. همین موضوع باعث میشود تا علاوه بر عدهای که پیام شما را دریافت کردهاند و جزو لیست مشتریان احتمالی و مخاطبان هدفتان هستند، افراد دیگری که با آنها ارتباط دارند نیز، پیام تبلیغاتی شما را دریافت و از خدمات یا محصولاتتان استفاده کنند.
6.ایجاد ارتباط موثر
بازاریابی ایمیلی به کسبوکارها کمک میکند تا با مشتریان و مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند. ارتباط منظم با مشترکین، آنها را درگیر و در جریان کسبوکار شما و برنامههایی که در طی زمان برای مطرح کردن خود و رشد کسبوکار آنلاینتان دارید، نگه میدارد.
همچنین در صورتی که حین استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، به صورت هوشمندانه و با برنامهریزی عمل کنید، میتوانید حس اعتماد و صمیمیت مخاطبان را بیدار کنید و آنها را به سمت خرید یا حداقل آشنایی بیشتر با کسبوکار دیجیتالیتان سوق دهید.
7.افزایش فروش
با استفادهی مناسب از متدهای روز ایمیل مارکتینگ و ارائه اطلاعات و پیشنهادات ارزشمند به مخاطبان خود، میتوانید به مرور زمان، فروش و درآمد خود را افزایش دهید. چراکه در صورتی که پیام شما، اثربخش و منحصر بهفرد باشد و مخاطبان را به سمت آشنایی بیشتر با شما یا محصولات و خدماتتان سوق دهد، احتمالا مخاطبان اولیه به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.
نکتهی مهم و قابل توجهی که در رشد نرخ فروش و افزایش سود ماهیانه وجود دارد، قیمتگذاری اصولی می باشد. دقت کنید که هدف اصلی از استفاده از روشهای مختلف بازاریابی دیجیتال مانند متدهای روز ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره، افزایش نرخ فروش، رشد برندینگ و توسعهی کسبوکارها میباشد.
بنابراین قیمتگذاری اصولی و منطقی، از ضرورتهای یک کسبوکار محصول محور برای افزایش سود ماهیانه و پیدا کردن مشتریان وفادار و بیشتر میباشد. در مقاله ی بهترین استراتژی قیمتگذاری و تخفیف 2023، به طور کامل شما را با مبنای قیمتگذاری به صورت اصولی، آشنا کرده ایم.
مراحل ایمیل مارکتینگ
همانطور که در بالاتر گفتیم، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین و مقرون بهصرفهترین راهها برای تبلیغ کسبوکار، تعامل با مشتریان و افزایش فروش است. با این حال ایمیل مارکتینگ، به معنای ارسال چند ایمیل برای رشد کسبوکارها و پیشرفت در برندینگ نیست. بلکه، بازاریابی ایمیلی موفق با استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، نیاز به برنامه ریزی، اجرا و تجزیه و تحلیل دقیق دارد.
1.برنامهریزی
اولین مرحله بازاریابی ایمیلی برنامهریزی است. این مرحله شامل تعیین اهداف، تعیین مخاطبان هدف و نگارش پیامهای کلیدی شماست. قبل از اینکه شروع به ارسال ایمیل کنید، ابتدا به این موضوع فکر کنید که هدف شما از ارسال پیام و ایمیل مارکتینگ چیست و دقیقا قصد دارید به چه چیزی برسید. پیدا کردن پاسخ این سوالها مسیر ایمیل مارکتینگ را برایتان روشن می کند. مرحلهی برنامهریزی، شامل چند بخش میباشد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد:
1.تعیین اهداف
برای استفاده بهتر از متدهای روز ایمیل مارکتینگ و ارسال پیامهای موثر، بهتر است ابتدا از خودتان بپرسید که سعی دارید با کمپینهای ایمیلی خود به چه چیزی برسید؟. اهداف شما ممکن است شامل افزایش فروش، ایجاد ارتباط، ترویج محصولات یا خدمات جدید یا ایجاد آگاهی از برند باشد.
2.تعیین مخاطبان هدف
در این مرحله باید تعیین کنید که میخواهید با ایمیلهای خود به چه کسانی دسترسی پیدا کنید و سپس مخاطبان هدف خود را بر اساس اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، منطقه جغرافیایی، رفتار شناسایی و غیره پیدا کنید. این موضوع به شما کمک میکند تا پیام خود را بر اساس نیازها، علایق و ملزومات مخاطبان خود، تنظیم کنید.
3.نگارش پیام های کلیدی
فراموش نکنید که تمامی پیامها و ایمیلهای ارسالی قرار نیست منجر به فروش، پیدا کردن مشتریان یا حتی آشنایی بیشتر افراد با برند و کسبوکار شما شوند. بلکه، برای رسیدن به اهداف خود، پیام شما باید به اندازهی کافی اثر بخش و جذاب باشد. به طوری که در همان چند دقیقه ی اول مخاطب را قانع کنید که پیام شما ارزش خواندن دارد و به عنوان یک فرصت برای اوست.
پیامهای کلیدی شما باید واضح، مختصر و مرتبط باشند و سعی کنید بیشتر بر روی مزایای محصول یا خدمات خود تمرکز کنید و در صورت امکان، یک مزیت رقابتی به او ارائه دهید.
2.ساخت لیست مشتریان هدف
هنگامی که استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را تکمیل کردید، مرحله بعدی ایجاد یک لیست از افرادی است که قرار هست به آنها ایمیل بزنید. لیست شما پایه و اساس کمپینهای بازاریابی ایمیلی شماست، بنابراین بسیار ضروری است که آن را با دقت بسازید.
چندین راه مناسب برای ایجاد لیست ایمیل شما وجود دارد:
1.فرمهای ثبت نام در وبسایت شما
2.کمپینهای رسانههای اجتماعی
3.مشارکت با سایر مشاغل، رویدادها و نمایشگاههای تجاری
با استفاده از این مراحل شما میتوانید افرادی که نیازمند محصولات شما هستند یا خدمات شما همسو با علایق و خواستههای آنان هست را پیدا کنید و پیام خود را با استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، به شکلی اثر بخش به دست آنها برسانید. اطمینان حاصل کنید که همیشه قبل از افزودن مخاطبان به لیست خود حتما از آنها مجوز دریافت کنید. همچنین میتوانید مشوقهایی مانند تخفیف یا امتیاز انحصاری برای تشویق افراد به تعامل با شما، در نظر بگیرید.
3.ایجاد ایمیل
این مرحله، شامل طراحی الگوهای شما برای ارسال ایمیل، نوشتن محتوا و پیام به صورت اصولی و افزودن تصاویر و پیوندها است. ساخت ایمیل، شامل طراحی قالب، نگارش متن و انتخاب تصاویر و پیوندهای مناسب می باشد که در ادامه آنها را توضیح می دهیم:
1.طراحی قالب
قالبهای ایمیل شما باید از نظر بصری جذاب و مطابق با برند شما باشد. از طرحبندی واضح، فونتهای خوانا و رنگهایی که با وبسایت یا لوگوی شما مطابقت دارند، استفاده کنید.
2.نگارش متن ایمیل
متن ایمیل و پیام شما باید مختصر، جذاب و مرتبط باشد. پیام خود را ساده و متمرکز بر هدفهای کلیدی خود بنویسید و از لحن مناسب برای نگارش محتوای ایمیل استفاده کنید به گونه ای که باعث ایجاد حس اعتماد و صمیمیت بین افراد شود. همچنین تا حد امکان، برای گرفتن بازخورد بهتر، ایمیلهای خود را شخصیسازی کنید.
3.اضافه کردن تصاویر و پیوندها
از تصاویر باکیفیت بالا برای جلب توجه مخاطبان و افزایش جذابیت پیامهایتان استفاده کنید و مطمئن شوید که تصاویر شما برای ایمیل بهینه شدهاند و به سرعت بارگذاری میشوند. پیوندهایی به وبسایت، رسانههای اجتماعی یا سایر مطالب مرتبط خود اضافه کنید تا تعامل میان سایر پلتفرمهایی که در آن فعالیت دارید نیز، برقرار شود.
آشنایی با متدهای روز ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی مدتی است که وجود داشته است و هنوز هم یکی از موثرترین راهها برای ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه است. با این حال، مانند سایر اشکال بازاریابی، بازاریابی ایمیلی نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است و آنچه دیروز کارآمد بود ممکن است امروز کارساز نباشد.
1.ایمیلهای تعاملی
ایمیل های تعاملی برای دریافت کنندگان آن ها و مخاطبان شما، معمولا محبوبتر هستند. چراکه تجربه منحصر بهفردی را برای گیرنده فراهم میکنند. این نوع ایمیلها به کاربران اجازه میدهند که مستقیماً با محتوای شما تعامل داشته باشند و در نتیجه به رشد کسبوکار شما، با افزایش نرخ کلیک و افزایش تعامل نیز کمک میکنند.
برای نگارش یک ایمیل تعاملی با استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، روشهای متفاوتی مانند استفاده از نظرسنجی، آزمونها و غیره وجود دارد.
2.استفاده از هوش مصنوعی
امروزه هوش مصنوعی در فعالیت های روزمره ما جایگاه ویژه ای باز کرده و با هدف انجام سریعتر و دقیقتر کارها پدید آمده است. برای مثال، با استفاده از چت GPT که در ماههای اخیر آوازهی آن زیاد به گوشمان خورده است بسیاری از فعالیتها با سرعت بیشتر، قابل انجام هستند. با کمک مقاله ی نحوه ی استفاده از چت GPT برای نگارش مقاله در سایت، میتوانید در مدت زمان کوتاه مقالات ارزشمند و کاربرپسند، بنویسید.
هوش مصنوعی به کسبوکارها کمک میکند تا الگوهایی را با توجه به رفتارهای مشتری شناسایی کنند و استراتژیهایی ایجاد کنند که میتواند به ایجاد کمپینهای ایمیل شخصی شدهتر و مرتبطتر کمک کند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند لیست ایمیل خود را بر اساس معیارهای مختلفی مانند مکان، سن، علایق و سابقه خرید تقسیم بندی کنید.
به این ترتیب، میتوانید ایمیلهای هدفمندی را ارسال کنید که مطابق با نیازهای گیرنده باشد و شانس تبدیل مخاطب به خریدار را افزایش دهید.
3.شخصیسازی
متد شخصیسازی ایمیل، از مدتها پیش به عنوان یک روش برگزیده برای بالا بردن نرخ کلیک و افزایش فروش، وجود داشته است، اما هنوز هم در متدهای روز ایمیل مارکتینگ حضور دارد و یک ابزار قدرتمند برای بازاریابان ایمیلی است. ایمیلهای شخصیشده میتوانند به بهبود نرخ بازدید، نرخ کلیک و نرخ تبدیل کمک کنند.
میتوانید ایمیلهای خود را با استفاده از نام گیرنده، موقعیت مکانی، سابقه خرید و سایر اطلاعات مرتبط شخصیسازی کنید. همچنین میتوانید توصیههای شخصیشده و پیشنهادات محصول را بر اساس خرید گیرنده و رفتارهای پیشین او ارسال کنید. ایمیل های شخصیسازی شده، با عواطف و احساسات مشتری و مخاطب درگیری بهتری ایجاد میکنند و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتری دارند.
4.بهینهسازی موبایل
در دنیای امروزی، بهینهسازی موبایل در تمامی پلتفرمها و فعالیتها، از تولید محتوا برای وبسایتها گرفته تا طراحی سایت و ایمیل مارکتینگ بسیار حائز اهمیت است. چراکه امروزه درصد زیادی از مردم، ایمیلهای خود را از طریق دستگاههای تلفن همراه دریافت و مشاهده میکنند. بنابراین اگر ایمیلهای شما برای تلفن همراه بهینه نشده باشند، ممکن است به درستی نمایش داده نشوند و خواندن و تعامل با آنها مشکل باشد.
برای بهینهسازی ایمیلهای خود برای تلفن همراه، باید از طراحی واکنشگرا استفاده کنید که تضمین میکند ایمیلهای شما به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش گیرنده تنظیم میشوند. همچنین باید از فونت واضح، پاراگرافهای کوتاه و دکمههای قابل کلیک با رنگ های جذاب استفاده کنید تا کاربران بتوانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.
5.کمپینهای ایمیل خودکار
کمپینهای ایمیل خودکار به شما این امکان را میدهند که پیامهای هدفمندی را برای مشتریان در زمانهای خاص بر اساس رفتار آنها ارسال کنید. به عنوان مثال، زمانی که یک مشتری جدید برای خبرنامه شما ثبت نام میکند، میتوانید یک ایمیل خوش آمدگویی خودکار ارسال کنید یا زمانی که شخصی کالاها را بدون تکمیل خرید در سبد خرید خود میگذارد، یک ایمیل با عنوان سبد خرید رها شده، ارسال کنید.
ارسال خودکار ایمیلها به شما در صرفه جویی زمان کمک میکند و در عین حال میتوانید پیامهای شخصی و مرتبط را برای مخاطبان خود، ارسال کنید.
6.تقسیمبندی
تقسیمبندی شامل تقسیم لیست ایمیل شما به گروه های کوچکتر بر اساس معیارهای خاصی مانند سن، مکان، علایق و سابقه خرید است. به این ترتیب میتوانید پیامهای هدفمند و مرتبط را برای هر گروه ارسال کنید و شانس تعامل و تبدیل را افزایش دهید. همچنین، تقسیمبندی به شما کمک میکند تا از ارسال پیامهای نامربوط به افرادی که ممکن است به محصولات یا خدمات شما علاقهای نداشته باشند، اجتناب کنید.
بهترین سرویسهای ایمیل مارکتینگ
1.سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا
شرکت نجوا که به تازگی در زمینه ارائه خدمات دیجیتالی مانند سرویسهای ایمیل مارکتینگ برای کمک به کسبوکارها تاسیس شده است، مزیت های خوبی مانند ارائه سرویسهای رایگان ایمیل مارکتینگ به استارتاپهای نوپا و غیره دارد. این شرکت خدمات دیگری مثل سرویسهای پنلهای اساماس، پوش نوتیفیکیشن و غیره را به کاربران خود ارائه میدهد.
شرکت نجوا، مورد اعتماد بسیاری از کسبوکارهای مطرح ایرانی مانند چرم مشهد، ایرانیکارت و غیره نیز میباشد. تعرفه سرویسهای نجوا، با توجه به تعداد ایمیلهای ارسالی تعیین میشود. همچنین سرویسهای ایمیل مارکتینگ نجوا، دارای مزیتهای مختلفی مانند تقسیم بندی مشتریان، امکان شخصیسازی ایمیلها، امکان دسترسی به کمپین های درحال اجرا و غیره نیز میباشد.
2.MailChimp
این سرویس یکی از سرویسهای محبوب ایمیل مارکتینگ خصوصا برای کسبوکارهای نوپا و کوچک میباشد که پنلهای رایگان نیز دارد. با استفاده از این سرویس بیش از 1 میلیارد ایمیل، به صورت روزانه ارسال میشود و متخصصان معتقدند که این سیستم یکی از بهترین سیستمها برای ارسال ایمیل میباشد.
با استفاده از MailChimp، امکان سفارشی سازی ایمیلها، انتخاب قالبهای مختلف و غیره وجود دارد. همچنین این سرویس، به دلیل داشتن نسخهی رایگان، هماهنگی کامل با وردپرس و امکان ارزیابی و تحلیل دادههای یک کمپین، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.
3.پاکت
سرویسهای ایمیل مارکتینگ پاکت، توجه بخش زیادی از کسبوکارهای کوچک در سراسر ایران را به خود جلب کرده است. این پلتفرم دارای یک افزونه برای سایتهای وردپرسی میباشد که با نصب افزونه پاکت، به راحتی میتوانید سایت وردپرسی خودتان را به سروریس ایمیل مارکتینگ پاکت متصل کنید.
انتخاب این سرویس حین استفاده از متدهای روز ایمیل مارکتینگ، مزایای زیادی دارد که شامل، امکان تقسیمبندی مخاطبان، ارائه قالبهای آماده، ارائه گزارشهای پیشرفته و غیره میباشد.
4.constant contact
این پلتفرم، یکی از بهترین سرویسهای ایمیل مارکتینگ، برای کسبوکارهای متفاوت و کوچک و بزرگ است. با استفاده از این پلتفرم امکان سفارشیسازی ایمیلها وجود دارد و همچنین مخاطبان میتوانند قالبهای ایمیل، لیست مخاطبین و غیره را مشاهده کنند. امکان استفادهی رایگان از این سرویس، به مدت 60 روز نیز وجود دارد.
سخن آخر
در این مقاله با بهترین متدهای روز ایمیل مارکتینگ، آشنا شدیم. امروزه بازاریابی ایمیلی از جنبههای ضروری و اجتنابناپذیر در بازاریابی دیجیتال است و با هزینهای مقرون بهصرفه، به رشد برندینگ، افزایش فروش و آشنایی و تعامل با مشتریان بالقوه کمک میکند. دقت کنید که تنها زمانی متدهای روز ایمیل مارکتینگ کارآمد خواهند بود که، استراتژی اصولی و درستی در طراحی ایمیلها و ارسال آنها به کار گرفته شود.
یک ایمیل اصولی که منجر به افزایش نرخ کلیک، بازدید و تعامل شود، باید دارای عنوان مناسب و جذاب، متن کوتاه و در عین حال مفید باشد. همچنین استفاده از اموجیهای مرتبط در ابتدای محتوای ایمیل باعث افزایش جذابیت بصری محتوا و ترغیب افراد به مشاهدهی ایمیل و برقراری تعامل می شود.
ایمیل مارکتینگ، یکی از بهترین روشهای تبلیغات برای کسبوکارهای اینترنتی میباشد. علاوه بر استفاده از روشهای اصولی تبلیغات در کسبوکارهای اینترنتی، آشنایی با، اصول راهاندازی کسبوکار اینترنتی، پیش از راهاندازی و مدیریت یک کسبوکار پرسود، ضروری است.